
Σοβαρά Ατυχήματα
Σοβαρά Ατυχήματα



Όλα ξεκίνησαν λίγο πριν τις 19:00στις 4/8/2023 όταν οι αρχές έκαναν σινιάλο σε ΙΧ με δύο επιβάτες, για το οποίο είχε δηλωθεί κλοπή από περιοχή της Χαλκιδικής, να σταματήσει σε περιοχή της δυτικής Θεσσαλονίκης. Όταν όμως οι αστυνομικοί τού έκαναν σήμα ο οδηγός επιχείρηση να διαφύγει, διαγράφοντας μία ξέφρενη πορεία.
Μάλιστα, εισήλθε ανάποδα στη γεμάτη οχήματα οδό Λαγκαδά και προσέκρουσε στο λεωφορείο του ΟΑΣΘ που εκτελεί τη γραμμή 27 αλλά και στο φορτηγό, στη συμβολή των οδών Λαγκαδά και Βενιζέλου, στο ύψος των 12όροφων.
Από το περιστατικό δεν σημειώθηκε κάποιος τραυματισμός, ενώ τα δύο άτομα συνελήφθησαν
Πέντε άτομα τραυματίες είναι ο απολογισμός της σύγκρουσης δύο αστικών λεωφορείων που σημειώθηκε το πρωί της Τετάρτης (23/10/24) στη συμβολή των οδών Καραμανλή με Γρηγορίου Ε' στην ανατολική Θεσσαλονίκη.
Συγκεκριμένα, λεωφορείο της γραμμής 2 του ΟΑΣΘ με κατεύθυνση προς το ΙΚΕΑ χτύπησε το πίσω μέρος λεωφορείου του ΚΤΕΛ που εκτελεί τα δρομολόγια της γραμμής 43Υ, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει διευκρινιστεί ο τρόπος με τον οποίο έχασε τον έλεγχο ο οδηγός του πρώτου οχήματος.
Tρεις επιβάτες της γραμμής 2 και δύο της γραμμής 43Υ τραυματίστηκαν και διακομίσθηκαν στο νοσοκομείο Παπανικολάου.
Η ΔΑΣ σημειώνει ότι "στο ατύχημα το υπ' αριθμόν 2210 λεωφορείο εκτελούσε το δεύτερο δρομολόγιο του από την αρχή της βάρδιας που σημαίνει ότι μέχρι εκείνη την ώρα κατά την υπηρεσία «όλα έβαιναν καλώς». Αν όμως προσέξουμε για παράδειγμα στο δελτίο βλάβης στις 7-10-2024 ο οδηγός γράφει ότι «Το αυτοκίνητο κάνει υπερφόρτωση ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ και πετάει έξω το ABS/ASR» που σημαίνει ότι το όχημα παθαίνει στιγμιαία κάποιο «black out» για κάποια δευτερόλεπτα και μένει χωρίς φρένα όπως συμπληρώνει παρακάτω στο ίδιο δελτίο ο οδηγός γράφοντας «παραλίγο να χτυπήσω».

Τον Μάιο του 2024 ένα λεωφορείο που χρονομίσθωσε ο ΟΑΣΘ στην διάρκεια της πρώτης καραντίνας, ''τυλίχτηκε'' στις φλόγες στο ύψωμα της Άνω Τούμπας. Οι παράγοντες σύμφωνα με τα δεδομένα ποικίλουν. Μερικοί από αυτούς αποτελούν: Τα υψηλά επίπεδα θερμοκρασίας, η ίδια η κατασκευή του λεωφορείου, διότι από εργοστασιακής πλευράς η θέση και η λειτουργία της απόλυση της εξάτμισης θερμαίνεται πολύ εύκολα, και εννοείται το πιο αναμενόμενο, η αμέλεια συντήρησης του λεωφορείου αυτή κάθε αυτή. Ευτυχώς, όλοι οι επιβάτες κατεβήκαν εγκαίρως από θαύμα. αφού ο οδηγός τους δήλωσε ότι υπήρχε πρόβλημα στην ανάρτηση και έπρεπε να το πάει άμεσα στο αμαξοστάσιο του φοίνικα, ενώ λίγο αργότερα έγινε και το μοιραίο συμβάν.



6 Αυγούστου 2019........ Μία ίσως από τις τραγικότερες στιγμές του ΟΑΣΘ, αλλά σίγουρα όχι πρώτη ούτε και τελευταία φορά, καθώς τα ατυχήματα τείνουν να επαναλαμβάνονται με την πάροδο του χρόνου, αποτελώντας πολλές φορές οι ίδιες οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης επικίνδυνες για το επιβατικό κοινό. Στην προκειμένη περίπτωση απεικονίζεται το συμβάν πού πραγματοποιήθηκε στην Εγνατία οδό στην εκτέλεση της γραμμής 31 ΒΟΥΛΓΑΡΗ-ΚΤΕΛ από ένα λεωφορείο της ΕΛΒΟ (B7LA). Λίγο πριν γίνει το κακό, το λεωφορείο έβγαζε θορύβους από τον λεγόμενο "μύλο" ο οποίος συνδέει τα δύο μέρη του λεωφορείου μαζί με την φισούνα. Αφού επικράτησε ανησυχία από τον οδηγό, ο ίδιος το πήγε στο αμαξοστάσιο του φοίνικα για να αποκαλυφθούν οι βλάβες του ,ενώ αργότερα τού δώθηκε εντολή να μεταβεί στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης για πιο εξονιχιστικο έλεγχο όπως δήλωσαν και τα σχετικά άρθρα ενημέρωσης επί του θέματος. Δυστυχώς ύστερα από εκείνο το ατύχημα δηλώθηκε αστοχία υλικού σε αυτό το είδος λεωφορείων με τα περισσότερα να αποκλείονται από τους δρόμους. Κλείνοντας,η ταπεινή μου άποψη είναι πως από την ημέρα αγοράς τους έως και το 2022 που κυκλοφόρησε και το τελευταίο αξίζει να αναφερθεί ότι δεν συντηρούνταν στην ώρα τους αλλά πολύ αραιά, με αποτέλεσμα να τα "φτύσουν". Στην τελική ότι δίνεις παίρνεις που λέει και το ρητό. Ας ελπίσουμε αυτή η Αμέλια να σταματήσει το συντομότερο, αλλιώς τα προβλήματα θα είναι αρκετά σοβαρότερα απ'ότι τα σχεδιάζαμε!

Ακόμη ένα αρκετά θα έλεγε κανείς τραγικό δυστήχημα. Αυτήν την φορά σε ιδιόκτητο λεωφορείο, το οποίο ενώ δεν είχε πολύ καιρό που βγήκε στην κυκλοφορία έπειτα από μερικά έτη απουσίας, εμφάνισε ήδη δύο προβλήματα.Στις 26 φεβρουαρίου του 2024 λοιπόν, ένα Mercedes Benz Citaro C1G Facelift, ανέβασε απότομα θερμοκρασία στην μηχανή που είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία φωτιάς, αναστατώνοντας όλους τους επιβάτες. Έκτοτε ξαναβγήκε στην κυκλοφορία με δεύτερη βλάβη, την απεικονιζόμενη στην φωτογραφία.Η εξωτερική κυψέλη του ψυγείου να φεύγει από την θέση της. Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι πρέπει να δοθεί σίγουρα παραπάνω προσοχή από το εργατικό δυναμικό του Ο.Α.Σ.Θ στις τρέχουσες βλάβες καθώς τα συγκεκριμένα λεωφορεία είναι αξιόπιστα και σχετικά πρόσφατα στην κατασκευή, με έτος ''γέννησης'' το 2012.